lördag, maj 08, 2010

Insanity laughs under pressure

Vaknade av mig själv klockan åtta och kände mig utvilad. Tog en långfrukost med nyttigheter och mycket kolhydrater som inledande laddning för Lundaloppet i eftermiddag. Mina ben känns pigga, starka. Hade vilodag igår från träningen och har sovit mig genom hela natten. En vegetarisk lasagne med spenat och morot som ersättning för köttet blir sista matintaget runt kl 12 innan det bär av till Lund. Vädergudarna har varit lite självupptagna verkar det som, för utanför mitt fönster är himlen stengrå och temperaturen visar inte mer än 8-10 grader, enligt Tone på TV4 i bakgrunden. Vinden verkar hålla sig schack åtminstone, alltid ett bra tecken. Nu hoppas jag på uppehåll resten av dagen så ska det nog bli ett bra lopp. Eller nog, det ska bli ett grymt lopp! Känner mig extremt taggad för att pressa mig själv ordentligt idag.

Lyssnar på Queen som en del av mobiliserandet av krafter. Det är bra, det är så sjukt bra, underbara underbara Queen; I want you to live forever!

Och jag återvänder då och då i sinnet till den fantastiska vetskapen om att jag kommer att befinna mig på andra sidan jorden om ynka fyra månader. Med det i åtanke kommer min kropp att vara min bästa vän idag under tävlingen.

Låtom oss kicka some ass och trotsa Gudarna av kyla och regn!

"Love's such an old fashioned word
And love dares you to care for
The people on the edge od the night
And love dares you to change our way of
Caring about ourselves..."

Queen - Under pressure (1981)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar