lördag, maj 08, 2010

Adrenalin

Jag är sjukt nöjd med min kropps prestation idag! Tog mig i mål på 50 minuter, mer exakt kommer att visas på Lundaloppets hemsida när de kollat av chipen. Började lite hårt och fick ganska tunga ben vid de mittersta 4-6 kilometrarna, men vid 7-10 km kändes allt bara så jävla lätt, andningen var perfekt och benen lydde mig till minska vink. När jag blev omsprungen av killarna som är 1.90 långa och har riktigt muskulösa och slanka hästben blev jag 1. lite avundssjuk 2. peppad och fick 3. lite förståelse för att det är en fysisk omöjlighet för mig med mina inte fullt så långa ben att springa i deras tempo.

Nu är jag så himla glad att jag har tagit mig igenom mitt första "riktiga" löparlopp och blev även tipsad av en kvinna i omklädningsrummet om ett annat lopp som går senare i maj i Lund. Kanske blir en anmälan dit med, vi får se. Nu gäller det att kötta på med träningen inför Broloppet den 12 juni - nästa stora utmaning. Bra mat, mycket träning och lite alkohol till dess. Men ikväll ska det firas ordentligt innan alkoholstoppet - Köpenhamn kallar med mina älskade väninnor!

ROCK ON!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar