måndag, maj 10, 2010

Att leka, eller inte leka


God måndag!

Inledde dagen och veckan med mitt första bikramyogapass. Det var, som väntat, extremt svettigt och från och till jobbigt för musklerna att hålla ben, armar, fötter, händer på plats, spänna varje muskelcell i hela kroppen för att mot slutet låta sig tas emot av golvet och bli totalt avslappnad. Ett lugn, som jag förvisso har känt ett tag nu, infinner sig också efteråt i kroppen och ger en varm känsla i magen. Energi och harmoni. Fixade ett tiodagarskort och jag kommer sikta på att köra fem pass den här veckan, varvat med löpningen och ett spinningpass.

Härnäst ska jag bege mig till Orkanen för att med min kursare, och kära vän tillika, få den sista handledningen för vårt examensarbete. De sena kvällarna i förra veckan har, förhoppningsvis, givit resultat och vi hoppas på ett klartecken från handledaren i att i princip enbart summera uppsatsen, skriva dit ordentliga referenser, innehållsförteckning, abstract osv - det vill säga klartecken att göra sådant som inte är mentalt krävande, leka lite, nu när vi känner att analysen är riktigt genomarbetad och välskriven. Kan inte krysta ut mer av vårt material känner vi båda. Nu är det dags att gå in i nya mentala och fysiska projekt.

"There was a place in my hometown where I used to wander
Above the trees I saw a big black cloud of thunder
Summer rain in my face like snowflakes falling from space
It was so beautiful , and then I passed the mountains
I went coast to coast, and from star to star
That's how you learn, just who you are..."

The Sounds - Home is where your heart is
från Crossing The Rubicon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar