torsdag, maj 06, 2010

Flow

Bokade precis Baliresan. 17 september bär det av. Känns galet samtidigt som ett stillsamt lugn infinner sig hos mig. Finns inget jag hellre hade gjort än resan jag planerar i höst, och jag är så glad över att ha tagit beslutet att gå mot strömmen i att börja jobba direkt efter utbildningen. Nu är det dags att pröva vingarna efter att ha befunnit sig i högskolevaggan som förvisso varit sjukt givande och lärorik. Nu är det tid för nya utmaningar.

Var god dröj, självförverkligande sker, ungefär. Och det får väl vara okej, tänker jag. Att vilja ser lite mer, bli en lite mer öppen människa genom att ha sett vad andra delar av världen har att erbjuda.

Det är lycka och det är frid.

Imorgon: förskolejobb, knytkalas och bio. Och lärare får behålla sin sommarledighet. Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar