tisdag, september 28, 2010

Such a perfect day

Idag har varit en av de mest harliga dagarna hittills! Tog en liten bat till on Nusa Lembongan, en pytteo pa ostra kusten av Bali, tidigt imorse fran samhallet Sanur. Tva timmars resa senare klev jag i land och en helt fantastisk natur motte mig med klarblatt vatten och en massa djungelliknande trad all over. Hitta en liten strand dar jag fann tva Nya Zeelandare som tipsade mig lite om snorkling. Hyrde egna simglasogon och simfotter och utforskade havets varld - och jag alskade det! Vilken sjukt vacker varld som finns rakt under det dar lojligt bla vattnet. Fick sallskap av ett mycket trevligt australiensiskt par och akte med en liten balinesisk man och hans bat ut till ett stort korallrev dar allt bara var aterigen lojligt vackert och fascinerande. Tog en lunch pa en restaurang vid strandkanten och var tvungen att sticka tillbaka till Bali redan kl 15 pga daliga forbindelser med fastlandet. Dar och da kandes allt sa sjukt perfekt och det ar nog stampeln for dagen ocksa - simply perfect!

Darefter kollade jag in en orkidetradgard som ocksa var mycket vacker, som den blomsterflicka jag ju ar. Aterigen fick jag ljuga ihop en historia om mitt liv om att jag ar gifta for en balinesisk man, som bara ar en i raden som nastintill satt sig pa kna och friat till mig. Det ar ganska spannande att dra lite vita logner om sitt liv, i all valmening. Borjar liksom fundera over hur livet hade sett ut om man faktiskt hade varit gift, haft barn osv. Haha. Mycket mycket marklig tanke.

Att saga att man jobbar som larare inger daremot respekt har pa Bali - a good work, yes! Sa jag sager att jag ar gift och jobbar som larare sa blir jag pa nagot vis foremal for respektfull beundran istallet for en potentiell Balihustru. Aven det en mycket mycket marklig tanke.

Avslutade min fina dag med att insupa solnedgangen vid Jimbaran. Man. Vilken nedgang sedan. Vackraste pa lange.

Imorgon blir det spabesok med min norska van.

What can I say - mer an att jag ar oerhort lycklig just nu!

"Oh, such a perfect day. You just keep me hanging on.."

Keep on shining!

2 kommentarer:

  1. Hej min solstråle!

    Det värmer mig så att läsa om dina dagar i paradiset. Det låter som en helt fantastisk upplevelse! Jag blir själv väldigt sugen på att ge mig ut igen; backpackning efter gymnasiet i all ära men att med en mognare, mer fötterna-på-jorden-style, midre flackande-blick-vem-fan-är-jag-?! ge sig ut i världen verkar fine, oh so fine. Fortsätt ta hand om dig och andas!

    xxx/Tina

    SvaraRadera
  2. Ja man blir verkligen varm i hjärtat av att läsa om dina äventyr och dina känslor. Och självklart sugen på att resa. Och snart är det dags :o)

    Kärlek och flow

    SvaraRadera