onsdag, september 15, 2010

Dagen före

God morgon Malmö!

Här är dagen snart nio timmar gammal och kaffet smakade lika bra idag som alltid efter en god natts sömn.

Imorgon bär det av! Man. Det känns så overkligt. Tog sista vaccindosen igår, har lite att fixa med idag men annars är allt färdigstyrt. Ett besök på Kallis idag blir en perfekt avrundning. Fina, fina Kallis! Hösten är så fin här, i skogen i Småland förför hösten mig med sina vackra färger och klara luft och i staden förför den mig med fina höstkläder och andra vanor. En nypa av den nya luften når mig. Påminner mig om årstidernas ibland snabba ekorrhjul som fungerar som en inre kalender. Dags att börja om, starta nytt, nu jävlar.

Jag har lite ont om bra ord idag. Jag nöjer mig med att konstatera att jag inte är nervös, utan bara förväntansfull och redo att hoppa på 747:an och lyfta. IIIIIIIIH!

"So come out of your cave walking on your hands
And see the world hanging upside down
You can understand dependence
When you know the maker's hand"

The Cave - Mumford and Sons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar