måndag, september 27, 2010

Even the stars will fade

Efter drygt en veckas resande borjar det nastan kannas som hemma har pa Bali. Jag har bestamt mig for att bo kvar i det lilla guest houset i Jimbaran och ha det som utgangspunkt. Imorgon hyr jag en vespa for att kunna ta mig till de vastra och ostra delarna av on. Minion Nusa Lembongan ar destinationen for morgondagen dar jag hoppas pa lite snorkling och/eller dykning. Ikvall har jag varit pa yoga i Seminyak, en bra klass pa en lyxigt spa. Igar var jag och mig fina guest house granne Sol Elise pa BikramYoga utanfor Kuta - visste inte att de hade en studio har och blev mycket positivt oversskad av bade stallet i sig och av min egen prestation.

En skon kansla har infunnit sig. En kansla av att pa riktigt kunna njuta av att vara ledig, av att kunna gora vad jag vill, nar jag vill. Jag alskar att vara har och min kropp tackar mig varje dag for att jag underhaller den, solar mattligt och ater god mat.

Kvinnan som har guest houset ar en liten angel i sig sjalv, sa otroligt generos i hela sin person och med hela sitt vasen! Det kanns sorgligt redan nu att behova lamna dem.

Nar jag lag pa stranden idag pa formiddagen, efter att ha vaknat i ottan och gatt till marknaden och kopt en massa frukter och gronsaker, slog det mig hur oandligt vackert havet ar. Vart jag ar befinner mig i varlden finner jag mig alltid hanford och lockad av det. Att se hur vagorna dundrar in over den vita strandkanten, att se det skumma och fara och yra om det nar det beger sig tillbaka ut mot horistonen. Det foranderliga havet som samtidigt kanns sa stabilt, som en trygg punkt att rikta sig mot.

Och nar jag akte pa Kamijos vespa hem fran Seminyak ikvall kunde jag inte lata bli att bli hanford over stjarnorna, over deras satt att frammana perspektiv pa livet. Sa ynkligt sma vi ar har pa jorden, sa futtigt minimala i all universums helhet.

Stjarnorna och havet ler mot mig och mitt hjarta ar stilla, varmt, lugnt.

Namaste

1 kommentar:

  1. Så fantastiskt härligt att läsa! =)

    Vespa minsann...jag kan nog inte ens köra en såndär ;o)

    SvaraRadera