tisdag, juni 01, 2010

Trycksvärta på mina fingrar

Och så blir jag inspirerad all over again. Över livet, över det stora i allt, över min plats här på jorden. Över allt det jag kan, det jag kan tillföra. Och mina ännu outforskade sfärer. Det gäller att finna sammanhang där allt detta kan passa in, kan få en chans att växa och bli ifrågasatt. Att inte släppa taget om den tanken, att inte låta allt som skulle kunna bli något av bara försvinna i intet.

Nu äntligen när uppsatsen är klar och mitt övriga skrivande inte längre har en plats i ett sammanhang är det dags att finna andra av dessa sammanhangen. Föd mina kreativa ådror med näring från allt det galna, det oväntade, det mystiska. Och ge mig möten som stimulerar till något annat, till det som är jag, där jag kan cå en chans att ge och ta av det som är betydande och givande för just mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar