måndag, oktober 04, 2010

Ubud Writers and Readers Festival

Nyss anlant till Ubud efter att ha tillbringat nagra dagar i nagot som verkligen kan klassas som off-road. Sideman var helt otroligt med sina risfalt och berg och bara en oversvallande gronska som liksom aldrig tog slut. Bodde i en jattefin bungalow med utsikt over falten och var de forsta tva dagarna den enda gasten pa stallet, som hetter Nirarta Center of Living Awareness. Agarna hade kurser i sjalvutveckling och en massa annat genom psykologen som startat stallet. Jag nojde mig med en hiketur bland risfalten och en healing massage. Fick reda pa ett och annat om min kropp som nog kan vara bra att veta i framtiden. Som min tidigare erfarenheter har pa Bali var personalen suveran och maten superb.

Idag tog jag mig alltsa till Ubud for att besoka Writers and Readers Festival som ager rum i staden mellan onsdag och lordag. Ser fram emot lite hjarnstimulans och kulturtank efter min grona och meditativa vistelse bland bergen.

Snart bara en vecka kvar till Nya Zeeland! Ser fram emot att byta miljo lite. Jag vet, det ar ett skamt att saga att man ar trott pa ett stalle som Bali, men som alltid ar hjarnan snabb pa att hitta saker den hellre vill gora av det den gor for stunden. Resterande dagar tanker jag njuta av seminarier och forelasningar som far min hjarna att aktiveras lite.

Kram pa er dar hemma, saknar er!

3 kommentarer:

  1. Hej vännen! Kul att läsa om dina äventyr:) Det låter som att du hittart en fin balans mellan att slappa och aktivera dig ;) Hoppas resan till Nya Zeeland går bra! Massa kramar från Alex och Oliver

    SvaraRadera
  2. Ja, balansen kan vara lite svar ibland, men overlag gar det finfint.. ;) Hoppas ni mar bra!

    SvaraRadera
  3. Affe o Jenna saknar dig oxå!
    Love u.

    SvaraRadera