onsdag, oktober 20, 2010

Skrattgropar & hallonsmak

Solen skiner over Auckland idag efter en natt av kallt, hart regn.

Igar fick jag se den verkligt fina delen av landet da jag och ett par kiwis akte pa utflykt till den norra delen av landet. Berg, dalar, gronska i oandlighet! Och vinprovning pa vingardar och supergod lunch. En kaffe pa en local pub i en by kallad Puhoi som kandes som en resa tillbaka i tiden. Vita strander och svarta strander, dar filmen The Piano spelades in, varvades med regnskog och vattenfall och slingriga vagar. Det ar ett vackert land jag befinner mig i och liksom pa Bali forundras jag over all denna vaxtlighet som bara ar, som andas och lever och far ta plats. Nya Zeeland kanns pa satt och vis lite likt Sverige, men ar samtidigt sa oerhort annorlunda. Manniskorna har ar sa generosa, glada och vanliga och det kanns verkligen genuint och fridfullt har.

I eftermiddag kommer Camilla hit! Can't wait! Ska visa henne stan ett par dagar och sedan drar vi formodligen vidare till Rotorua och Taupo, tva stallen sydost om Auckland med en massa vulkaner och heta kallor och annat trevligt.

"jag har kastat
gjort mig av med det mesta
och har inte manga ord kvar
men jag overger dom inte
lamnar inte bort dom till nagon"

- Bruno K

1 kommentar:

  1. Men blogga då så att jag får läsa hur ni har det! ;) Saknar er som fasen! Men bara i 10 dagar till....! Kram!

    SvaraRadera