onsdag, december 29, 2010

Till min vän, min älskade C

Ett par glas vin ute med en god fin människa som jag älskar. En onsdagskväll som inte är mer spektakulär än så, men som värmer mig. Min härliga vän. Som vi skrattar, gråter, hoppar genom livet. Dåliga dagar och bra dagar och alldeles vanliga dagar.

"Livet är inte de dagar som passerar, utan de dagar du minns" är en ganska klichéartad mening som just nu återkommer i en viss reklam på TV för ett resebolag. Och precis så är det. Jag har dagar med dig som är alldeles vanliga och till synes oäventyrliga med film och mat och en tidig hemgång för tidigt sänggående. Och jag har dagar och kvällar med dig som jag aldrig kommer glömma i främmande land och i allt för känt land.

Men varje dag med dig som vän i mitt liv är ett äventyr på något vis och jag hoppas att du alltid vill vara en del i mitt liv. Äventyra med mig, ha vanliga dagar med mig, ha pissiga dagar med mig och ha strålande dagar med mig. Ibland tycker vi olika och då argumenterar vi lite, känner lite, funderar lite. Ibland tycker vi alldeles lika och då sammanstrålar vi till en sjukt bra, kreativ, rolig, varm enhet. Det är de stunderna jag minns och det är de stunderna jag alltid kommer att kämpa för att få uppleva med dig och med alla andra ovärderliga vänner i mitt liv.

Jag älskar dig"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar