måndag, januari 03, 2011

Those Christmas lights keep shining on

Ja. Nytt år innebär också nya drömmar, nya mål.

Allt händer så snabbt. Det känns som det var igår som jag med lätta steg klev ombord 747:an till Bali, samtidigt som det känns som att jag hunnit leva tre liv sen dess. Jag påminner mig själv hela tiden om den underbara tid jag hade när jag var iväg. Om människorna jag mötte, om platserna jag såg. Om känslan jag hade i magen när jag vandrade längs med Sydneys gator, när jag åt en tvåkilos papaya vid solnedgången i Jimbaran, när jag hoppade ut från flygplanet och föll fritt fritt fritt. Jag tänker att allt det där finns inom mig nu. Att det inte bara är händelser i dåtid, utan händelser som finns plats i mitt hjärta, sin betyder något också nu, idag. Framförallt tänker jag på hur människorna jag mötte finns kvar hos mig, och påverkar mig också här i min vardag.

Jag är i Småland. Här är allt så bra som livet någonsin kan bli. Naturen andas stilla, hunden sover bredvid mig, min lillasyster kommer sova ett par timmar till. Jag ämnar ägna min tid till att planera inför mitt nya jobb, som startar på fredag. Utöver det, kommer jag njuta av att leva. Av att ha en sådan här fin plats att komma till, till värmen och familjen. Det spelar en allt större roll för mig, det i att komma hem hit.

Och jag ser framåt. Samlar energi och kraft och spinner drömmar i mängder här. Jag blir kreativ och lugn här. Jag häver mig upp ur det gamla jaget och finner en mer hoppfull, glad människa. Sådan är jag i mitt innersta, och sådan vill jag alltid vara för andra.

"Up above candles on air flicker
Oh they flicker and they float
But I'm up here holding on
To all those chandeliers of hope

Like some drunken Elvis singing
I go singing out of tune
Saying how I always loved you darling
And I always will"

Coldplay - Christmas lights

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar