söndag, december 19, 2010

Kraft

Och en enorm kraft uppkommer i mig. Från acceptans och från lugn kommer den starkaste av stormar. Av inspiration. Av insikt och mod och jävlaranamma.

Det är att ifrågasätta invanda mönster. Av samhällets normer och regler, av ens egna invanda tankemönster. Att inse att livet har en större mening än såhär, som jag måste söka upp och vårda och ge hela min själ åt.

Det är jobbigt. För det är att inse att det krävs en jävla ansträngning för att kunna nå dit. Men det är det enda valet jag har att göra och det finns inga andra vägar.

Så ta min hand och låt mig aldrig tvivla igen på att livet inte har en mening. Det gäller bara att låta blodet pumpa och drömmarna skjutsa mig rätt.

Ta min hand och jag lovar att jag ska aldrig släppa taget, om mina vänner Mod och Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar